Tuesday, December 20, 2011

LEGOLAND Malaysia akan dibuka akhir tahun 2012

Korang tahu tak apa itu LEGOLAND ? Aku tahu pasal LEGOLAND ni pon masa aku tengok rancangan Majalah 3 tahun lepas rasanya. . . . . .  Meh aku review sikit , apa itu LEGOLAND.


Source : Google

 LEGOLAND MALAYSIA ialah satu projek taman tema terbesar yang akan di bangunkan di Malaysia setakat ini. Ia masih dalam proses pembinaan di Iskandar Malaysia. Taman tema ini dijangka akan mula dibuka untuk orang ramai bermula pada akhir tahun 2012.



Source : Google


Source : Google

Antara model yang sudah siap untuk dipamer di LEGOLAND MALAYSIA nanti.


Source : Google
Ini adalah model deretan kedai di Jalan Wong Ah Fook di Johor Baharu. 


Source : Google

Ha . . . yang ni pulak Taj Mahal versi Lego . . . . nampak cantik sangat penuh dengan lego berwarna putih suci.



Source : Google

Yang ni mesti korang tahu kan? Kubah masjid di Putrajaya. . . . memang sebiji la ikut gambar tu. Macam mana ek dia buat guna lego tu? Mesti penuh ketelitian dan menggunakan imiginasi yang tinggi kan?



Source : Google

Antara pekerja yang sibuk menyiapkan model-model mengguna kan lego-lego. Masa rancangan Majalah 3 yang aku tengok tahun lepas pon dia ada review salah sorang pekerja yg buat model lego ni. Lain dari lain plak profession as pembuat model lego ni. 

Jom review salah sorang pekerja wanita yang buat model-model lego di LEGOLAND MALAYSIA ni. Wanita pertama yang bekerja dalam bidang ni . . . 




Sejak tengok Majalah 3 tu, aku cam excited je nak pergi LEGOLAND MALAYSIA tu. So, aku survey la dia nyer price. Korang cek kat sini --> Price & Ticket to Legoland Malaysia . Memang superb kan harga tiket dia. . . . .  Ada rezki boleh la pergi nanti. InsyaAllah ~


Untuk lebih detail korang boleh la layari laman web LEGOLAND MALAYSIA.


7 comments:

  1. Ok, saya org johor...saya baru tahu... :D

    ReplyDelete
  2. saya disini: tgk je la gambar nyer....

    liza: nnti boleh la liza p. amik gambar byk2 ..nk p gak !!!!

    ReplyDelete
  3. Hehhe...ok, kena menabung dari skrg....hahaha

    ReplyDelete
  4. ha'a , kene sediakan tabung utk tiket p sini..sehari singgit pon ok dah...:D smpat la sbb nk tunggi akhir thn depan kan

    ReplyDelete
  5. wah .. kena sediakan duit , tapi selain legoland ni banyak lagi tempat yg belum pernah sampai .. heeh

    ReplyDelete
  6. pun bee: samala.kite byk tmpat yg dekat sini pon tk pernah p...genting, cameron dll. puan bee dah p byk tpt kan? :p

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...