Wednesday, August 8, 2012

Buffet @ Kafe D'Manggis, Sg Buloh

 Jom tengok gambar yang aku snap. Gambar makanan tak berapa banyak coz aku sampai je dah kul 7.16mlm. Dah nak bebuka. So banyak makanan yang dah nak abis time aku snap. Dah bebuka tak dpt nak snap sangat sebab nak makan + solat , tak sempat.Tengok apa yg ada jela.



Cantik sampan dijadikan tempat makanan . . unik!

BBQ

 Seafood Steamboat

Udang

 Ketam

 Sotong

 Daging Ayam ek

 Maggi
Mee Sizzling pun ada tapi tak snap, dia baru nak refill.

Mee Sup & Bihun Sup
Aku makan Bihun Sup + Sambal Kicap, perghhhhh pedas sangat !!!!

Kuew Teow

Macam-macam. . . 



Telur Puyuh . . . 

Telur Ayam .. . . 

Marjerin untuk menggoreng seafood :)

Sayur-sayuran & Ulam-ulaman . . 

Nasi goreng kampung . . 

Meja yang dah selesai makan. huhu~

Ice-cream Durian + Coklat + Strawberi. 
Masa aku amik ice-cream ni, perisa strawberi dah abis. So makan perisa durian + coklat dulu. Then bila dah refill yang strawberi aku tambah lg. Total 3 mangkuk ice cream :D

Kuih-muih. 

Aku tak makan banyak mana pun. Sebab kepenatan sesat terus selera kurang , cuma aku selera makan ice cream je. Sampai 3 mangkuk aku makan. Seafood semua memang aku tak dapat nak makan, dalam pantang kerana masalah kesihatan aku. Selama ni tak mau pantang, dah teruk baru nak pantang. 

Secara keseluruhan, aku tanya kawan sebelah aku yang makan dengan banyak nya Seafood Steamboat + BBQ semua, diorang kata sedap sangat! Aku ada gak la makan fish ball ke apa entah . . . Aku sampai-sampai je dah nak bebuka , so kawan-kawan aku bagi makan diorang dulu. Lepas tu baru aku g amik makanan lain. Bagi sesiapa yang duduk area Sungai Buloh boleh la terjah sini. Untuk lebih maklumat boleh tengok banner di bawah :


Kafe D'Manggis
Lot 254, Batu 17,
Kampung Cempedak,
Lorong Maggis, Kuang 
48050 Rawang 
Selangor Darul Ehsan

Kalau korang sudi, tolong-tolong sy LIKE picture aku & rakan-rakan aku time gathering dekat Kafe D'Manggis ni, Cara-cara nye :

1- Like page Shakiddo.com kat SINI
2- Like picture aku kat SINI
(Contest Cerita Puasa Ramadhan 2012 shakiddo.com)

17 comments:

  1. adik akak penah gk cite psl dimanggis nih... sedap katanyer... siap ajak kami mkn kt situ lg... tp tunggu lah pas2 raya nnti kan...tingin gk, harga sorang pun kire murah,mcm2 betul pilihan

    ReplyDelete
  2. wawawawa cam murah je.. tapi jauh le pulop..

    ReplyDelete
  3. bulan posa ni akak belum makan lagi kuih agar2 tu...:p

    ReplyDelete
  4. murahnya...

    p/s : saya pergi CH balik hari je. hotel paling murah saya nampak rm88. kat sana banyak homestay jugak =)

    ReplyDelete
  5. aaa...rindunya d'Manggis..!!! dulu2 masa kerja kat Kundang seminggu at least sekali mesti mkn kat sini..hee :p

    ReplyDelete
  6. Udang dia byk...selalu kalau ada BBQ ni mahal sikit...tp harga dia not bad....tp jauh le pulak nk g...huuu...

    ReplyDelete
  7. Harga taklah mahal sangat, berbaloi dengan pelbagai pilihan makanan yg terhidang.

    ReplyDelete
  8. Kalau harga untuk bbq grill nie memang berbaloi laa... EAT ALL YOU CAN

    ReplyDelete
  9. banyaknya makanan...dah lapar le pulak

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...